"Hogyan vihet sikerre egy kis- és középvállalatot a marketing?"

Lépj be a "belső körbe", ahol a legnagyobb marketing áttörések történnek, ahol az igazán nagy bizniszek épülnek!


Dolgozzunk ki számodra is piacrobbantó megoldásokat!

Ingyenes Cég IQ teszt.

http://profitpanda.hu/Teszt

Ez a Global Partner 3 üzleti rendszer meghívója.


Ön tudta, hogy osztogatják a cégeknek a megbízható, és pénzt hozó üzleti kapcsolatokat?!

Szeretné tudni, hogy mit kell mindennap tennie, hogy növelje a bevételeit?


Bővebben

www.globalpartner3.com




Takács Imre

takacs.imre65@gmail.com

06-20-943-7178

 

Mit teszel ma azért, hogy tudjanak rólad?

 

XXX

 

 
 
 
Harmincharmadik szám
Vállalkozási tippek
dr. Tóth András üzleti hírlevele


Köszöntöm az november elejei télben céges hírlevelem olvasóit!

Mindenekelőtt egy fontos dolog, Önnek is mint vállalkozónak írtam, egy rendkívüli kiáltványt, ami a weblapomon elolvashat.

Számomra meglepő, mi érdekli leginkább a vállalkozókat. Rövid felmérésünk alapján a Vállalkozz Hatékonyan Klub vállalkozóit például a tárgyalástechnika érdekelte legjobban. Ezért így ősszel elhatároztuk, hogy a három alapító erről a témáról tart előadást.

Magam kicsit tágabban fogalmaztam meg a témát: a befolyásolás alkalmazott pszichológiai trükkjeiről fogok előadni. A modern tudomány elképesztően praktikus dolgokat ki tud találni, és ez nem csak a technikai kütyükre vonatkozik, de az emberekkel való kommunikációra is. Egy pár izgalmas dolgot elmondok előre.

  Vállalkozó válságban? Segíthetünk »

 

Az embergép

Mielőtt belemennénk, a néhol meglepően piszkosnak tűnő módszerek tárházába, szeretném kijelenteni, hogy én elkötelezett híve vagyok az etikus vállalkozásnak. Rövidtávon lehet szélhámoskodni, a rossz minőséget elsózni, de hosszútávon nem. Ezért ezek a módszerek is feltétlenül etikusan használandóak.

Mivel nem akarok most mindent elsütni, csak egy dologról mesélek, a kedvencemről, a kölcsönösség elvéről:

Az emberek mindig, ha kapnak valamit, igyekeznek azt viszonozni. Ez az ősember korból visszamaradt nagyon szilárd alapelv.

Hol alkalmazzák ezt a gyakorlatban? Gondolja meg végig hol kapott ajándékot, amit úgy érzett viszonoznia kell:

  • A szupermarketben árukóstolón megetették pizzával, csokival, pudinggal, kolbásszal és még millió más dologgal. Nem érezte ez után, hogy vennie kell ebből az áruból?
  • Az aluljáróban a Krisnások megajándékozzák a Bahava Gita színes keményfedelű kötetével – és ez után kérnek adományokat. Ha már elfogadta, kevés az a szőrös szívű alak, aki képes nem adni...
  • A kereszteződéseknél a koldusok nem koldulnak, hanem megajándékozzák a fedél nélkül (vagy az ingyenes Metro) újsággal. Aztán kérdően néznek a emberre.
  • Milyen árumintákat, ajándékutalványokat kapott postán vagy nyomták a kezébe az utcán, bevásárlóközpontba.

Mi ebből a tanulság: adjunk ajándékot. Gondolja végig, mit adhat a potenciális vevőinek? Mivel lepheti meg őket? Ez nem feltétlen tárgy lehet, lehet egy szellemi érték (mint ez a hírlevél, éppen most dugdosok milliókat a zsebébe...) Mit tudna adni? Aki ad, attól vesznek is!

Még ravaszabb módszer, az "egy lépés hátra". Ilyenkor egy eladási folyamatban igazából nem is adunk semmit, csak azt az érzetet keltjük, mintha adtunk volna. Mondok egy klasszikus amerikai történetet: Becsönget egy kiscserkész lány és megkérdi: Bácsi venne 5 dollárért egy jegyet a cserkészek műsoros estjére? – Nem. – Akkor venne egy dollárért cserkész sütit? – Lehet ezt visszautasítani? Milyen arányban utasították volna el a cserkész csoki vásárlását, ha nem kér először egy drágábbat?

Az alkalmazott pszichológusok szerint ez a módszer rendkívül hatékony: általában egy folyamatban az eladás hatékonyságát 3-5-szörösére emeli! Egy dolgot viszont patikamérlegen kell kikísérletezni, milyen legyen az első ajánlat.

Például irreális első ajánlat hiteltelenné teszi a másodikat. Rossz példa:

  • Tudnál kölcsönadni elsejéig egymilliót? Akkor legalább egy ezrest ebédre?

Helyes változat:

  • Tudnál kölcsönadni elsejéig ötezret? Akkor legalább egy ezrest ebédre?

Hol alkalmazható az "egy lépést hátra" módszer. Nagyon sok helyen:

  • Legismertebb változata az árengedmény: Most akció 17.000 helyett mindössze 13.900! Itt a visszalépés az előző árból van.
  • Több termék egymás mellett: kisebb és nagyobb tudásúak. Önmagában, a nagyobb árú termék jelenléte megnöveli a kisebb vásárlási mennyiségét.
  • Tárgyalás során, ha azzal kezdünk, hogy valami engedményt adunk, akkor természetesnek vehetjük, hogy a másik félnek is reagálnia kell rá és neki is valamiből engednie kell. Találjunk ki egy olyan kiindulópontot, ahol sok apró dolgot engedhetünk, és ezeket egyenként dobjuk be – közben mindig várjunk a másik féltől is viszonzást.

Mindezeket a módszereket némi kísérletezés után mindenki sikeresen alkalmazhatja a saját üzletében. Amire azonban nagyon oda kell figyelni, hogy velünk ki és hogyan játssza ezt el nap-nap után. De ez most már nem okozhat problémát...

 

További nagyon hasznos oldalak.

A profit legyen veled...

www.profitpanda.hu

www.sokprofit.hu

www.vevoletoltes.hu

www.globalpartner3.com

www.harisnya.hupont.hu

www.mlmuzlet.hupont.hu

www.befektetesi.hupont.hu

www.marketing-marketing.hupont.hu

 

Takács Imre

takacs.imre65@gmail.com


06-20-943-7178

"Mit teszel ma ami, holnap is számit?"

 

HÍRFORRÁS ITT.

Lépj be a "belső körbe", ahol a legnagyobb marketing áttörések történnek, ahol az igazán nagy bizniszek épülnek!

 

*  E-mail címe:
*  Formátum:
 


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 19
Tegnapi: 63
Heti: 214
Havi: 1 857
Össz.: 322 166

Látogatottság növelés
Oldal: Vállalkozási tippek.dr. Tóth András üzleti hírlevele
"Hogyan vihet sikerre egy kis- és középvállalatot a marketing?" - © 2008 - 2024 - marketing-marketing.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »